Dnes je 22. listopad 2024, svátek má Cecílie
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Aktuality Z reklamních bannerů udělali termotašky na nápoje Vytvořit článek
Z reklamních bannerů udělali termotašky na nápoje
Redakce GastroIN - 03. 08. 2023    0 Líbil se vám tento článek?

Bývaly to reklamní plachty, teď slouží jako termotašky na pivo. Vejde se do nich šest lahví nebo pětilitrový soudek piva, izolace ho udrží chladné i v horkých letních dnech. S novým využitím starých billboardů přišel Rodinný pivovar Bernard.

„Po odstranění billboardů jsme viděli tu hromadu materiálu a bylo nám líto, že by měl skončit bez dalšího využití v odpadu. Kolegyně přišla s nápadem ušít z něj termotašky. Našli jsme firmu, která je schopna houževnatou plachtu zpracovat, a tašky jsou na světě,“ popsal vznik tašek manažer nákupu pivovaru Lukáš Zavadil.

„Neexistují dva stejné kusy, žádný motiv se neopakuje, skutečně se stříhalo z použitých plachet billboardů. Na některých taškách jsou vidět i drobné oděrky, ke kterým bannery za dobu použití přišly,“ pokračuje Lukáš Zavadil. Tašek vzniklo několik stovek, pivovar je nabízí ve svých značkových prodejnách a v e-shopu. Pohodlné přenášení termotašky i s obsahem umožňuje široký popruh přes rameno.

Karton poslouží dvakrát

Znovupoužití starých billboardů není v pivovaru jediným nápadem tohoto druhu. Nové uplatnění tu mají třeba i použité kartony. Nadrcené ve skartovači slouží jako ideální výplň krabic, ve kterých odchází zboží z pivovarského e-shopu. „Papírová vata z nadrcených kartonů z velké části nahrazuje bublinkové fólie nebo jiný umělý výplňový materiál. Dali jsme věcem, které by mohly skončit v odpadu, nové využití. A šetříme životní prostředí, peníze i skladovací prostory,“ říká Žaneta Halamíčková z e-shopu.

Do PETu ne

Šetrný přístup k životnímu prostředí patří k Rodinnému pivovaru Bernard po celou dobu jeho existence. Pivovar nikdy nezačal stáčet pivo do PET lahví ani do nevratných hliníkových plechovek. „Doprava surovin a výroba hliníku jsou tak energeticky náročné, nemluvě o ekologických dopadech, že jsme se rozhodli tento způsob nevyužívat. Naopak dlouhodobě podporujeme vznik systému vratných zálohovaných petek a plechovek,“ říká spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. Rodinný pivovar Bernard je členem aktivity Zálohujme.cz.

Svůj postoj k balení piva do PETu vyjádřil pivovar už v roce 2012 mmj. v kampani „Svět se zbláznil. Držte se…“ dvojicí billboardů „Dnes z PETky, zítra z tašky“ a „Doba plastová“.



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 11 hodinami
Pořadatelé prestižní soutěže Vinařství roku dnes oznámili finalisty aktuálního ročníku. V klání, v němž se každoročně uděluje ocen...
Redakce GastroIN - před 21 hodinami
Poklona krásným moravským tradicím od pražského barmana. Takový je příběh drinku Tradition, aktuálně nejlepšího českého koktejlu z...
Redakce GastroIN - 20. 11. 2024
Doby, kdy se masem z humra pohrdalo, jsou ty tam. Dnes tohoto korýše, který vyniká svou nasládlou chutí a pevnou strukturou, serví...
Reklama   •   Koupit reklamu