Hodnotný 14% finanční růst podtrhuje překonání obratu 200 milionů korun oproti roku 2023, přičemž více než 70 % této částky pochází z exportu. Tento výsledek zřetelně dokládá sílu společnosti na zahraničních trzích a její schopnost konkurovat v mezinárodním prostředí.
Expanze na nové trhy přinesla další historický milník – vstup na jihoamerický trh. V Chile je aktuálně zalistováno pět položek, včetně oblíbených produktů jako Strawberry Cheesecake, Chocolate Fudge Cake Premium a Carrot Cake.
Rok 2024 byl také ve znamení zásadních pokroků ve výrobních procesech. Dokončení první fáze automatizace balírny, která si vyžádala investici 14 milionů korun, přineslo významné zefektivnění celého procesu výroby. Ke konci roku byl zkušební provoz této nové balicí linky úspěšně dokončen.
„Zahájili jsme také přípravy na celkovou digitalizaci všech interních procesů, která nám umožní dále zvyšovat efektivitu a konkurenceschopnost,“ uvedl Michal Freiberger, ředitel společnosti. „Inovace zůstávají klíčovou součástí naší strategie,“ dodává. V tomto roce se bude také intenzivně pracovat na dokončení II fáze automatizace úseku balírny. Mezi produktovými novinkami pro letošní sezónu vyniká například Profiteroles Cake, který právě míří do tuzemských kaváren a online obchodů.
Dále se společnost Sweet Delight v uplynulém roce prezentovala na čtyřech významných světových výstavách. Mezi nimiž například Gulfood Dubai, Sial Kanada a Food Taipei, kde byla součástí českého stánku. Největší expozici však měla na jedné z největších potravinářských výstav Sial Paris, kde upevnila svou pozici na trhu a navázala nové obchodní příležitosti.
Plány společnosti Sweet Delight na rok 2025 zahrnují ambiciózní cíle zaměřené na růst, inovace a zefektivnění výroby. Největší ekonomickou výzvou je správné nastavení cenové politiky s ohledem na až dramatický nárůst hlavních vstupních surovin v druhé polovině roku 2024. Společnost by ráda zvýšila čistý obrat na úroveň 250 milionů korun, přičemž se chce zaměřit zejména na budování distribuce v retailu na zahraničních trzích, jako jsou Německo, Rakousko či Švýcarsko. „Stále také pracujeme na posilování týmu, zejména v oblasti obchodu a výroby, abychom podpořili další růst.“ Dodává Freiberger.
Oproti předešlým letům zaměří své síly na uvedené priority a má v plánu se zúčastnit pouze veletrhu Anuga, který proběhne v říjnu v Kolíně nad Rýnem.
Rok 2025 přináší také velkou novinku: 8. ledna byl spuštěn dlouho očekávaný e-shop Dortie´s (https://shop.dorties.cz). Pod sloganem "Vaše kavárna kdekoliv!“ umožňuje prozatím zákazníkům z Prahy a okolí objednat produkty Dortie´s přímo z pohodlí domova. Kvalitní dezerty s chutí, která okouzlí, jsou nyní na dosah jedním kliknutím.
Stejně jako v předešlých letech bude Sweet Delight pokračovat v budování povědomí o kategorii mražených dezertů prostřednictvím cílených marketingových aktivit, které zároveň posilují její značku – Dortie’s. Společnost zůstává věrná svému závazku poskytovat výjimečné produkty nejvyšší kvality a upevňovat svou pozici na globálním trhu.