Do krajské soutěže o získání prestižní značky Regionální potravina se přihlásilo 37 místních výrobců se 144 produkty. Nejsilněji zastoupenou kategorií byly Alkoholické a nealkoholické nápoje. Hledání kvalitních lokálních produktů se i letos odehraje ve všech krajích napříč Českou republikou s výjimkou Prahy, letos už po čtrnácté.
Hodnotitelská komise, která se sešla v knihovně Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, navrhla udělit značku Regionální potravina Zlínského kraje pro rok 2023 těmto výrobkům:
„Značka Regionální potravina je veřejností vnímána velice pozitivně a lidé ji spojují s vysokou kvalitou. Naše SKANZEN filozofie také podporuje regionální produkty a jejich prodej, zejména těch ze Slovácka. Po odvysílání TV dílu pořadu Kluci v akci zaznamenala naše 44% HRUŠKOVICA významný nárůst prodeje a to řádově o 25 %. S radostí se zúčastníme dalšího ročníku soutěže Regionální potravina. Těšíme se na další spolupráci,“ uvedl Josef Hájek ze Skanzenu Modrá.
V Hodnotitelské komisi zasedli jako obvykle zástupci Ministerstva zemědělství, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy, Agrární komory, Potravinářské komory a Krajského úřadu. Ocenění si producenti převezmou na slavnostním vyhlášení na Dni Zlínského kraje 23. září 2023.
„Hodnotící komisi se podařilo výrobky úspěšně nominovat ve všech devíti kategoriích a mezi oceněnými máme navíc letos tři nové výrobce. Zároveň jsme velmi spokojeni s vysokou kvalitou všech předložených výrobků, všem tedy za účast v soutěži upřímně děkuji.“ uvedl regionální koordinátor Lukáš Vacek ze společnosti FESTING s.r.o.
Soutěž probíhá opět ve všech krajích České republiky s výjimkou Prahy. Značku Regionální potravina můžou získat producenti zemědělských a potravinářských výrobků do 250 zaměstnanců. Oceněný výrobek získává právo zdarma užívat značku po dobu čtyř let.
Cestou podpory kvalitních místních potravin jde celá EU a Česko není výjimkou. Současná situace je pro spotřebitele i producenty potravin zasažená výší inflace a stagnující poptávkou. I proto je marketingová podpora kvalitních potravin důležitá v posílení tržní komunikace, vede také k výraznému posílení poptávky ze strany spotřebitelů a má tedy dopad na růst prodeje.
Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství. Státní zemědělský intervenční fond značku administruje. Jedním z nejviditelnějších marketingových nástrojů je podpora značky v médiích. Například v pořadech: Kluci v akci, Pečení na neděli či Herbář. Pravidelně se značkou Regionální potravina můžete setkat v časopisech Apetit, Gurmet, Forbes a na významných akcích jako jsou dožínky na Letné, vinobraní na Pražském hradě a Země živitelka. Podrobnosti o soutěži jsou dostupné na webových stránkách regionalnipotravina.cz
Zdroj: SZIF