Plzeňský Prazdroj investuje více než miliardu korun do rozšíření sortimentu ve vratných lahvích. Veškeré skleněné lahve, do kterých pivovar plní své produkty pro český trh, tak budou od příštího roku vratné.
Finálním krokem, který Prazdroji umožní distribuovat celé portfolio v opakovaně použitelných skleněných obalech, je zprovoznění nové automatické stáčecí linky v plzeňském pivovaru. Díky tomu ročně nevyprodukuje přes 30 milionů jednorázových skleněných lahví.
Celkem Prazdroj do završení projektu cirkularity skleněných obalů investoval 1,1 miliardy korun. Větší část z toho – 700 milionů korun – zamířila do nové stáčecí linky v Plzni, zbytek je vyčleněn zejména na nákup vratných lahví a přepravek. „Letos jsme v Plzni zprovoznili novou plně automatickou linku, na které denně dokážeme naplnit zhruba 900 tisíc lahví o objemech 500 a 330 ml. Veškeré produkty také umístí do přepravek nebo zabalí do papírových kartonů různých velikostí,“ říká manažer plzeňského pivovaru Petr Kofroň. V Plzni tak má Prazdroj už celkem tři lahvové linky, všechny s podobným výkonem. Novinkou u poslední investice je, že přinese až třetinovou úsporu energií a má o polovinu nižší spotřebu vody oproti starším typům linek.
Skleněné lahve jsou nejprodávanějším obalem z produkce Prazdroje. Celkem v nich pivovar v Česku prodá téměř 37 procent své produkce. Většina je už nyní vratná, pouze 2 procenta portfolia doposud tvořily nevratné lahve. Od příštího roku bude nově zálohovaná veškerá běžná tuzemská produkce pivovaru ve skle. Výjimkou zůstanou pouze občasné limitované edice.
Obrovskou výhodou vratných lahví je jejich dlouhodobá použitelnost. V průměru Prazdroj každou vratnou lahev naplní 26krát a na trhu vydrží 7 až 8 let.