21. 6. 2012 - PLZEŇ - Plzeňský Prazdroj oznámil auditované výsledky za uplynulé účetní období začínající 1. dubnem 2010 a končící 31. březnem 2012*. Po měsících poznamenaných těžkými ekonomickými podmínkami v kombinaci se zvýšenou spotřební daní se český pivní trh začal stabilizovat.
Ve druhé části finančního cyklu podpořila prodeje na českém trhu řada produktových inovací i novinek v oblasti balení. Zisk před zdaněním za uplynulé dvouleté finanční období činil 8,088 mld. Kč. Tržby z hlavních činností byly ve výši 27,096 mld.
„Pivovarský trh prochází změnami, které vychází z měnícího se spotřebitelského chování i ekonomické situace. I nadále očekáváme růst poptávky po různorodosti a pestřejší nabídce. U českých piv preferují pivaři plnější chuť, proto jsme uvedli na trh Gambrinus Originál 10°, pivo s plnější chutí díky vyššímu dávkování sladu a chmele. Oživení poptávky přinesly také další inovace, jako pšeničné pivo Fénix, nebo míchané nápoje z piva Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka,“ uvedl Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.
Plzeňský Prazdroj je součástí českého pivovarnictví, které hraje důležitou roli pro národní ekonomiku. V posledním dvouletém fiskálním období odvedl Prazdroj na přímých i nepřímých daních 8,78 miliardy Kč**. Obrat obchodní spolupráce s dodavateli, mezi které patří především zemědělci, dopravci či dodavatelé služeb, dosáhl 12,2 mld. Kč, přičemž 89% objemu finančních prostředků pochází ze spolupráce právě s českými subjekty ***.
V rámci strategie trvale udržitelného rozvoje investoval Plzeňský Prazdroj také více než 209 milionů Kč*** do modernizací a ekologických projektů, které přinesou snižování spotřebované energie, vody, tepla či uhlíkové stopy. Dlouhodobý odpovědný přístup k podnikání ocenila prvním místem platforma Byznys pro společnost, která vyhlásila Plzeňský Prazdroj TOP odpovědnou velkou firmou roku 2011.
„Očekáváme, že na pivním trhu bude pokračovat stabilizace či mírný růst, a hlavní roli sehrají zejména inovace. I do budoucna zachováme maximální péči o kvalitu a rozvoj našich tradičních pivních značek, a zároveň budeme naslouchat přání spotřebitelů a obohacovat pivní trh o novinky,“ doplnil Doug Brodman.
*Výsledky jsou auditovány za účetní období trvající 24 měsíců vzhledem k odštěpení obchodní jednotky European Imports
**Daň z příjmů právnických osob, daň z přidané hodnoty, spotřební daň, daň z nemovitostí, daň z převodu nemovitostí, silniční daň
***Zdroj: Měření nevládní organizace Byznys pro společnost, Standard odpovědná firma. Číslo se vztahuje ke kalendářním rokům 2010 a 2011