Rok 2022 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel úspěšný. Potvrzuje to celkový výstav piva a nápojů, který v loňském roce vzrostl o 6 % na celkových 770 818 hl i celkový nárůst tržeb na 1,374 mld. Kč.
Pivovary v roce 2023 vstupují na trh s projektem Sládkův tip a i nadále pokračují v technologických inovacích, které vedou ke snižování uhlíkové stopy a zodpovědnému hospodaření s energiemi.
„I přes dozvuky covidové pandemie můžeme oznámit, že Pivovary CZ Group loňský rok zvládly velmi dobře a byl pro nás ekonomicky i výrobně úspěšný. V porovnání s rokem 2021 byl celkový nárůst tržeb o 14 %. Dokladem toho je i výrazný nárůst prodejů sudového a tankového piva,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti a dodává: “ Pro naše zákazníky a štamgasty jsme pro rok 2023 připravili nový projekt Sládkův tip, díky kterému si budou moct vychutnávat celý rok speciální piva, uvařená pro zvláštní příležitosti. V letošním roce i nadále pokračujeme v technologických inovacích, které podporují udržitelnost s ohledem na přírodu a energetické zdroje.“
Obliba piv roste ve všech segmentech
Za nárůstem tržeb stojí zejména posílený export, částečná obnova na gastro trhu, prodej prémiového sortimentu a úprava cen v roce 2022. Exportní prodej posílil na všech významných trzích. Vývoz piva do Polska se zvýšil o 22 % a za zmínku stojí i zajímavý objem značkového piva na Kubu (cca 20 kontejnerů za 2022). I v loňském roce dominoval trend plechovek, které se u pivovarů Holba, Litovel a Zubr zvýšily o více než 16 %. Sudové pivo, byť stále zaostává za rokem 2019, zaznamenalo v roce 2022 nárůst o 22 % vůči roku 2021. Mimořádný je nárůst tankového piva, dokonce o 25 % vůči roku 2019, což souvisí se zvyšující se poptávkou zákazníků a větším počtem instalací tanků do hospod a restaurací. Stále pokračuje trend rostoucí obliby ochucených piv, jejichž produkce vloni vzrostla o 23 %. Jejich export zaznamenal raketový nárůst až o 90 % a v Česku je dokladem oblíbenosti nárůst prodeje o 7,5 %. Prodej nealkoholického piva zaznamenal rekordní meziroční růst o 65% a dokonce o 10% překonal objem roku 2019. Za tímto nárůstem stojí především Holba Nealko ve všech obalech.
Ukončení stáčení piv do PET obalů
Pivovary Holba, Litovel a Zubr prosazují ve všech sférách svého působení odpovědný přístup k životnímu prostředí. Ve výrobě šetrně nakládají s vodou i dalšími surovinami a dbají na jejich vysokou kvalitu. Odpovědně přistupují k balení, distribuci a aktivně snižují ekologickou zátěž ve vlastním regionu. Od 1. února 2022 definitivně skončily všechny tři pivovary se stáčením piv do PET obalů a prodávají své produkty výhradně v sudech, lahvích a plechovkách.
„Víme, že plastové obaly jsou globálním problémem, ve volné přírodě nejsou biologicky rozložitelné a při jejich výrobě i recyklaci se do ovzduší dostávají skleníkové plyny. Ukončení prodeje piva v PET lahvích do úspěšného vyřešení cirkulární ekonomiky tohoto obalu, je pro nás klíčovým a pozitivním rozhodnutím,“ dodává Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti
Zdroj: Ariston PR