25. 1. 2012 - LUHAČOVICE - Konference cestovního ruchu Východní Moravy, která 24. ledna proběhla v Luhačovickém hotelu Společenský dům, představila velmi úspěšný rozvoj tohoto odvětví ve Zlínském kraji za posledních několik let, věnovala se problémům oboru i námětům pro budoucnost.
„Vývoj cestovního ruchu na Východní Moravě za poslední roky lze jednoznačně hodnotit kladně. Investice, které byly v cestovním ruchu realizovány, se odrážejí na šíři i kvalitě nabídky, což do regionu přivádí domácí i zahraniční hosty. Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, kterou kraj založil k řízení cestovního ruchu v regionu, je nejlepší destinační společností v ČR, získává postupně prestiž i v zahraničí při realizaci partnerských evropských projektů. Cestovní ruch v kraji se řídí dlouhodobou strategií a promyšlenými pravidly, která předpokládají součinnost veřejného a podnikatelského sektoru. Zde je potřeba hledat základ našeho úspěchu“, řekl v úvodu náměstek hejtmana Zlínského kraje Jindřich Ondruš. Skutečnost, že řízení cestovního ruchu ve Zlínském kraji je ukázkové, potvrdil Aleš Hozdecký, ředitel odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj.
Na 120 účastníků konference pozorně vyslechlo prezentaci Dany Daňové, ředitelky Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, která vyhodnotila uplynulých 5 let činnosti centrály, která nastavila a realizovala marketingovou strategii vedoucí k efektivnímu řízení turistického regionu Východní Morava. V této souvislosti akcentovala šíři spolupráce centrály s podnikatelským sektorem, obcemi, mikroregiony, turistickými oblastmi a informačními centry.
Palčivým problémem cestovního ruchu v ČR je kvalita pracovních sil. Náměty na řešení představila Alžběta Cedidlová z Asociace hotelů a restaurací ČR.
Perspektivním směrem je rozvoj produktů využívajících potenciál sakrálních památek a poutních míst Východní Moravy. Pavel Macura ze Zlínského kraje a Zdeněk Urbanovský z Centrály cestovního ruchu představili projekty Otevřené brány a Poutní stezky Východní Moravy. Na nedávno skončeném veletrhu Regiontour získal za tyto produkty Zlínský kraj a jeho centrála cestovního ruchu národní Velkou cenu cestovního ruchu.
Cestovní ruch je ve Zlínském kraji řízen na základě strategických dokumentů. Jedním z nich je marketingová strategie založená na kontinuitě hlavních marketingových nástrojů a hledání zajímavých rozvojových témat. Aktualizaci strategie představil její autor Jindřich Motýl, z Motýl Media, s. r. o.
Rozvoj cestovního ruchu ve Zlínském kraji výrazně podpořily dotace. Jejich význam, rozsah a dopad vyhodnotila Jana Koldová z odboru strategického rozvoje Zlínského kraje. Případovou studii jednoho z podpořených projektů představil starosta obce Horní Lideč Josef Tkadlec. Česko-slovenský mechanický betlém, který zde vznikl, je mimořádně úspěšnou ukázkou příhraniční.
S velkým zájmem se setkalo vystoupení ekonomického experta z oblasti cestovního ruchu Petra Zahradníka. Ten jednak předestřel možné scénáře ekonomického vývoje v Evropě, na kterém je cestovní ruch závislý. Tento rok lze, dle P. Zahradníka, očekávat s nadějí na střízlivý růst. Zlínský kraj v minulém roce zaznamenal nebývalý příliv zahraničních klientů, což je mj. důsledkem kvalitní propagace, ale také výrazného zvýšení kvality infrastruktury. Pro udržení či zlepšení pozitivního trendu zaznělo doporučení na tvorbu nápaditých produktů, do jejichž realizace budou zapojeny spolehlivé subjekty poskytující kvalitní služby.
Součástí programu konference bylo vyhlášení soutěže HIT sezony. V kategorii veřejný sektor získal prvenství produkt Dálková Bike Tour podél řeky Moravy – Z hornatého Valašska na rovinatou jižní Moravu za památkami UNESCO, přihlašovatel Valašská rekreologická společnost, o. s., Vsetín.
V kategorii podnikatelský sektor byl HITem sezony vyhlášen produkt "Schnupperwoche v lázeňském hotelu Palace****", přihlašovatel Lázně Luhačovice, a. s.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy udělila ocenění za Významný počin v cestovním ruchu v roce 2011 pro HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. za "Vybudování infrastruktury pro cestovní ruch - HOTEL HORAL Wellness Golf Country, Velké Karlovice".
Cenu poroty za návrh produktu "Ochutnávka Valašska aktivní dovolená u nás" získala studentka FAME UTB Eliška Druhanová.
Byly také zveřejněny výsledky ankety o Nejlepší valašskou hospodu roku 2011. Zde byla hlasováním veřejnosti jako nejoblíbenější vyhodnocena Hospoda Kyčerka Velké Karlovice.
Více informací hledejte na www.vychodni-morava.cz sekci B2B.