Dnes je 27. listopad 2024, svátek má Xenie
Úvod Aktuality Letos to bez práce nepokvete Vytvořit článek
Letos to bez práce nepokvete
Redakce GastroIN - 16. 03. 2023    0 Líbil se vám tento článek?

Po těžkých letech pandemie a omezení se gastronomický průmysl konečně dostává zpět na nohy. České a slovenské podniky ukazují, že se daří i v těžkých dobách. Jaké trendy aktuálně v gastronomii vládnou a kde jsou největší příležitosti pro úspěch? Čtěte dále a dozvíte se, jak pomoci gastronomii k dalšímu rozvoji v roce 2023.

Letos máme šanci postavit gastro znovu na nohy:

  • Máme nakročeno v turismu
  • Jsme oblíbení mezi zahraničními hosty
  • Počet obyvatel se zvyšuje
  • Mladá generace hostů je početnější než stará, která už se do gastra nevrací

Podnikům se daří bez ohledu na to, co slysíme v médiích

83 % českých podniků a 62 % slovenských podniků mělo na přelomu roku (prosinec/december, začátek ledna/januára) ve svých podnicích takové tržby, jaké očekávali nebo dokonce vyšší.

Daří se především těm, které modernizují, porozuměly současným trendům hostů a jejich nabídka reflektuje požadavky na kvalitu a servis. 
Typově profitují nejvíce:

  • Beerfood segment - moderní restaurace s kvalitním tankovým pivem a výbornou kuchyní.
  • Moderní Fasto food, který plní funkci kantýny. Obzvláště Fast food prochází v poslední letech velkou renesancí. Otevírá se novým trendům ve stravování – vegetariánská kuchyně, proteinová, raw apod., čímž dokázal nalákat nové zákazníky i ze segmentu restaurací.
  • Zajímavé Kavárny - přičemž zajímavé mohou být svým designem, nabídkou nebo způsobem trávení času.

Podniky se připravují na letní sezónu

Drtivá většina podniků plánuje letošní sezónu s plným provozem bez jakýchkoliv omezení v otevírací době nebo fungování. Sezóna pro ně začne s hezkým počasím. 

O úspěšnosti podniků rozhoduje i typologie hostů

Úspěšné podniky umí natáhnout lidi ze svého okolí. Také studenti, kteří už zdaleka nejsou tak cenově citliví jako před lety, dokáží své oblíbené podniky podržet. Pro určitou skupinu podniků jsou klíčoví turisté. 

Každou z těchto skupin je potřeba lákat trochu jinak, a proto je ideální mix:
 REKLAMA – ATRAKTIVNÍ NABÍDKA JÍDLA & PITÍ – TRÁVENÍ ČASU V PODNIKU

Chování hostů se nijak zvlášť nemění

Více než polovina podniků nevidí v chování svých návštěvníků žádné změny vlivem všeobecného zdražování.

66 % českých podniků a 82 % slovenských podniků uvádí, že se jejich zákazníci chovají stále stejně. Nešetří na sobě ani neomezují své objednávky.

Trhu napomáhá i zvyšování příjmů

K návštěvnosti gastru napomáhá i zvyšování příjmu. Ten se zvýšil: 41 % Čechů a 45 % Slováků.

Zdroj:
Agenturní průzkumy společnosti Data Servis: 
Audit On Trade, Vize On Trade, Customer On Trade
     



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 6 hodinami
Ačkoliv se spotřebitelé v praxi setkají s různými důvody zamítnutí reklamace, obchodníci mohou přistoupit k tomuto kroku jen na zá...
Redakce GastroIN - 26. 11. 2024
Tak jako k dobrému vínu patří sýry, tak k rumu patří čokoláda. Kvalitní a dobře vybraná čokoláda pozvedne chuť rumu na novou úrove...
Redakce GastroIN - 25. 11. 2024
Advent ve Znojmě znovu po roce nabídne sváteční atmosféru, nasvícené uličky, provoněné trhy, kulturní program, zimní kino, tradičn...
Reklama   •   Koupit reklamu