Dnes je 23. říjen 2024, svátek má Teodor
Úvod Aktuality Letní sezona 2012 na Východní Moravě - vesměs pozitiva! Vytvořit článek
Letní sezona 2012 na Východní Moravě - vesměs pozitiva!
Redakce GastroIN - 08. 09. 2012    0 Líbil se vám tento článek?

8. 9. 2012 - VÝCHODNÍ MORAVA - Letošní letní sezona bude většinou provozovatelů služeb cestovního ruchu ve Zlínském kraji hodnocena zřejmě jako úspěšná. To napověděla již čísla vydaná Českým statistickým úřadem za první pololetí 2012, z nichž plyne, že počet hostů oproti minulému roku vzrostl o 2,3%, zejména přibývá cizinců.

Za posledních 5 let se díky investicím podpořeným z Regionálního operačního programu výrazně zvýšila kvalita infrastruktury cestovního ruchu, zlepšila se dostupnost kraje. To se projevuje v neklesajících počtech tuzemských a rostoucím počtu zahraničních hostů, zejména z Německa, Ruska a Itálie.

Například na Baťově kanálu bude letošní sezona patřit k těm nejúspěšnějším. Počty cykloturistů, kteří využívají cyklostezku podél řeky Moravy a Baťova kanálu, proti minulému roku vzrostl. „Čísla, která dostáváme ze sčítačů umístěných na cyklostezce, jsou velmi pozitivní. Obliba této tzv. páteřní cyklostezky, která umožňuje jako jediná kombinovat jízdu na kole s vodní dopravou, je dána také tím, že na ni navazují lokální trasy vedoucí k zajímavým cílům, jako jsou např. Archeoskanzen v Modré u Velehradu, poutní místo Velehrad, zámek Buchlovice či královské město Uherské Hradiště. Provozovatelé přístavišť a půjčoven lodí si na nezájem klientů také nemohou stěžovat,“ říká Jiří Durďák, projektový manažer Baťova kanálu.

Jeho slova potvrzuje Hana Vaňourková, spolumajitelka Rekreačního areálu Pahrbek v Napajedlích. Ten leží u řeky Moravy na trase zmíněné cyklostezky, také je zde nově vybudováno přístaviště lodí. „Přes léto jsme prakticky neměli volný žádný z našich nových bungalovů. Volných zůstalo jen několik míst pro vlastní stany. Navíc jsme zprovoznili pódium pro pořádání kulturních akcí a příjemnou restauraci. Pro cykloturisty nabízíme nejen ubytování a stravování, ale také možnost servisu či umytí kola, máme také vlastní půjčovnu. Kvalitní a cenově dostupné služby turisty lákají a věříme, že očekávané babí léto bude hezkou tečkou za zdařilou letní sezonou.“

Vyhledávané Valašské muzeum v přírodě si v letních měsících drží vyrovnanou návštěvnost odpovídající minulým rokům. „Jsme muzeum pod širým nebem, kde zájem návštěvníků velmi často ovlivní počasí. Letošní léto nám, až na výjimky, přeje, důležité je, aby bylo hezky zejména o víkendech“ komentuje Jana Dohnalová, z ředitelství muzea.

Jednou z atraktivit Rožnova pod Radhoštěm je znovuobnovený Rožnovský pivovar a s ním spojené Rožnovské pivní lázně. Ty zažily v tomto roce dosud nejlepší sezonu. „V průběhu léta jsme prodali veškerou produkci našeho piva v naší pivovarské restauraci, která z mého pohledu „jela“ nad 100%. Plně obsazena byla také kapacita pivních lázní“, hodnotí toto léto spokojeně jednatel Rožnovských pivních lázní Tomáš Kupčík.

Že pobyt na Valašsku turisty táhne, potvrzuje i vedoucí turistického informačního centra ve Velkých Karlovicích Zdenka Mouleová. „Velké Karlovice si udržují vysokou návštěvnost. Vidíme to nejen na počtu ubytovaných, ale i na značném zájmu o služby našeho infocentra. Některé dny obsloužíme až 450 lidí. Oproti minulému roku je zájem i o ubytování nižšího standardu, které vloni bylo méně poptáváno.“

Provozovatel Hospody Kyčerka ve Velkých Karlovicích Mirek Horák je s letošní sezonou velmi spokojen. „Máme výrazný nárůst hostů z tuzemska i zahraniční. Roste jak počet hostů v restauraci, tak zájem o ubytování. Informace o kvalitách nově vybudovaného Bikeparku Kyčerka s atraktivními tratěmi se rychle rozšířila a oslovila bikery z celé Evropy.“

Fenoménem mezi milovníky cykloturistiky se stala cyklostezka Bečva. Královnu stezek Moravy, jak je nazývána, v tomto roce dosud ve Vsetíně *) - navštívilo 192 tisíc uživatelů, což je takřka dvojnásobek loňského provozu za celý rok. Sčítače ve Velkých Karlovicích ukazují hodnotu 142 tisíc průjezdů. „Je zřejmé, že lidé jednak dělají hodně pro své zdraví a především je jízda po bezpečné a krásné cyklostezce baví“, raduje se z výsledku Roman Kalabus, projektový manažer cyklostezky.

Resortu Luhačovice výrazně prospělo napuštění Luhačovické přehrady,vybudování koupaliště, ale také první investice do infrastruktury určené zejména pro děti. Ty je zapotřebí dále rozvíjet a nabídnout aktivity i během nepříznivého počasí.„Je potěšitelné, že Luhačovice, jako místo pro pohodovou dovolenou v čisté přírodě a s řadou příležitostí k trávení volného času, nacházejí rodiny s dětmi a mladší generace návštěvníků“, uvádí Roman Taťák, manažer hotelu Augustiniánský dům a jeden z představitelů Resortu Luhačovice. „Tržby od této skupiny klientů vzrostly přibližně o 15 %, a to nejen v našem hotelu“, dodává Roman Taťák.

Trend zvýšeného zájmu mladší klientely pozorují i v akciové společnosti Lázně Luhačovice. Tiskový mluvčí lázní Jiří Dědek k tomu uvádí: „Celkový počet samoplátců si zachovává stabilní hodnotu, přestože v Luhačovicích vyrostly nové, velmi kvalitní hotely. Již delší dobu sledujeme, že zejména hotely Alexandria a Jurkovičův dům stále častěji vyhledávají klienti do 30 let věku, které láká kombinace všestranného aktivního vyžití a následné relaxace. Tradičních lázeňských hostů zatím neubývá, nicméně zde očekáváme dopady regulačních a úsporných opatření vlády, které k úbytkům ryze léčebných pobytů v blízké budoucnosti povedou.“



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 2 hodinami
Podle svátků a zvyků sledujeme, jak bleskovým tempem utíká rok. Ještě se sice ukazují poslední hřejivé paprsky, ale většina hroznů...
Redakce GastroIN - 21. 10. 2024
Přes 20 vinařů z Čech a Moravy, degustace svatomartinských vín, husí speciality a bohatý doprovodný program – takový bude 13. ročn...
Redakce GastroIN - 18. 10. 2024
Slavnosti Svatomartinských a mladých vín už tradičně patří k podzimu ve Znojmě. Jinak tomu nebude ani letos, kdy Znojemská Beseda...
Reklama   •   Koupit reklamu