V nucené přestávce lockdownu jsme se všichni naučili vařit a grilovat tak, že bychom mohli aspirovat na vítěze Master Chef. Pan Pohlreich by z nás měl radost. Ale ne každý má čas a chce trávit hodiny u plotny při tvorbě gurmánských výtvorů. Takže … ani perfektně načepované pivo, ani krásně naservírovaná kávička nebyla takovým lákadlem pro postcovidový návrat do Horecy jako kuchařem uvařené a naservírované jídlo. Jídlo je jediná příležitost návštěvy, která neztratila ani v době Covidu své Horeca příznivce. To se u zbývajících příležitostí říct nedá. Proto dnes většina podniků na trhu nabízí jídlo. K zásadní změně došlo u návštěv za účelem pití piva. Konzumace piva je dnes většinou spojena s jídlem a tím pádem se odehrává v jiných typech podniků než klasických hospodách, jak jsme byli zvyklí dříve.
Největší boom zaznamenávají tzv. hybridní podniky Café&Bistro&Bar … které pochopily, že je potřeba efektivně využít každou hodinu, kdy jsou otevřeny a uspokojit každou potřebu návštěvníka na jednom místě. Proto jsou schopny Vám nabídnout ráno snídani, v poledne oběd a večer drink, vše samozřejmě proloženo kávou. Většinou vlastní tyto podniky lidé, kteří svou práci vnímají jako poslání a svůj podnik utvářejí podle svých vlastních individuálních potřeb. Jejich nabídka se obvykle vymyká standardům trhu, chtějí být zdravější, zajímavější, hand made. Tím zároveň vycházejí vstříc potřebám GenZ, která se chce také odlišovat a návštěvou konkrétního typu podniku vyjadřuje svůj postoj a identitu. Tady narážíme na jeden faktor, který i nestandardní podnik musí dodržovat. Vše musí být fotogenické a komunikované on line – na instagramu, facebooku, aby se s nimi členové GenZ mohli ztotožnit i veřejně.