25. 1. 2012 - LUHAČOVICE - Centrála cestovního ruchu Východní Moravy vyhlásila 24. ledna v průběhu výroční konference cestovního ruchu výsledky soutěže HIT sezony, kterou již tradičně vypisuje pro neziskový a pro podnikatelský sektor.
„Hlavním cílem soutěže je podnítit subjekty cestovního ruchu k tvorbě nápaditých produktů, které obohatí nabídku pro turisty a v konečném důsledku budou znamenat ekonomický přínos pro autora produktu i pro kraj“, vysvětluje Dana Daňová, ředitelka centrály. „Oba HITy se mohou těšit na naši marketingovou podporu, kromě toho získávají reklamní prostor od mediálních partnerů, kterými jsou vydavatelství C. O. T. Media a webový portál Turistika.cz“, dodává Dana Daňová.
V kategorii neziskového sektoru přiřkla pětičlenná odborná porota vítězství produktu „Dálková Bike Tour podél řeky Moravy – z hornatého Valašska na rovinatou jižní Moravu za památkami UNESCO“. Produkt do soutěže přihlásila Valašská rekreologická společnost, o. s. ze Vsetína. Jak již název napovídá, produkt je určen pro stále početnější skupinu turistů, kteří si oblíbili poznávání krajiny na kole. Díky nově vybudovaným cyklostezkám vedeným údolími řek Bečvy, Moravy a Dyje je takové putování nejen atraktivní, ale i bezpečné. Produkt je nabízen variabilně pro různé věkové a výkonnostní skupiny cykloturistů.
Kategorii určenou podnikatelům ovládl produkt s názvem „Schnupperwoche v lázeňském hotelu Palace****“, který připravila akciová společnost Lázně Luhačovice. Jedná se o lázeňský produkt, jehož základem jsou procedury s využitím zdejších minerálních vod. Pobyt je nabízen v komplexním čtyřhvězdičkovém lázeňském hotelu Palace s vysokým standardem lázeňských léčebných služeb, který patří mezi nejlepší lázeňská zařízení v ČR. Cílem je, aby hosté kromě lázeňské léčby ochutnali také celou šíři služeb, které Luhačovice a okolí nabízí – komfortní ubytování, moderní gastronomii založenou na místních produktech, kulturní vyžití a poznání turisticky atraktivních míst regionu.
„Tento produkt je cíleně určen zahraničním, zejména rakouským nebo německým klientům, proto i neobvyklý název – v překladu to znamená „očichávací = poznávací“ týden,“ uvádí Jiří Dědek, tiskový mluvčí Lázní Luhačovice a dodává: „Pobyt je doplněn také bonusy – transferem z Vídně do Luhačovic nebo bezplatným pronájem parkovacího místa a v době konání Festivalu Janáček a Luhačovice permanentní vstupenkou na všechny koncerty“.
Vzhledem k očekávané poptávce po tomto typu produktu Lázně Luhačovice, a.s. připravily obdobný pobyt také pro tuzemskou klientelu. Je to jeden ze způsobů, jak oslovit novou cílovou skupinu, která by pravděpodobně do lázní na „klasickou“ kúru nepřijela.
Centrála cestovního ruchu také udělila ocenění Významný počin v cestovním ruchu v roce 2011. Získala je společnost HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. za Vybudování infrastruktury pro cestovní ruch Hotel Horal Wellness Golf Country, Velké Karlovice. Ten je komplexně vybaveným zařízením cestovního ruchu s celoročním provozem citlivě zasazeným do krajiny. Nabízí podmínky pro individuální návštěvníky i skupiny, rodinnou dovolenou i firemní klientelu. Součástí areálu je ubytování ve dvou úrovních kvality, vyhlášená gastronomie, kvalitní wellness provoz doplněný bazény s vyhřívanou slanou vodou, sportovní zázemí včetně golfového hřiště, sjezdovky, tenisových kurtů.