Dnes je 15. leden 2025, svátek má Alice
Úvod Aktuality BILLA zcela zrušila papírové cenovky Vytvořit článek
BILLA zcela zrušila papírové cenovky
Redakce GastroIN - před 5 hodinami    0 Líbil se vám tento článek?

V průběhu uplynulého roku BILLA postupně dokončila na všech svých prodejnách instalaci digitálních cenovek. Přestala tak zcela používat papírové cenovky, a díky tomu zachrání každý rok 743 stromy, které by jinak byly pokáceny na jejich výrobu. Současně výrazně šetří čas svých zaměstnanců, kteří se tak mohou věnovat péči o zákazníky a prodejní prostředí.

Na bezmála třech stech svých prodejnách BILLA doinstalovala v roce 2024 digitální cenovky. Jejich zavedení výrazně přispívá k ochraně životního prostředí i času zaměstnanců. „Na jedné prodejně jsme na papírové cenovky potřebovali každý rok přibližně 215 000 archů A4 papíru. To při našich bezmála třech stech prodejnách dělalo ročně takřka 60 miliónů papírů A4. Když k tomu připočteme spotřebu toneru do tiskáren nebo lepidla, zavedením digitálních cenovek jednoznačně výrazně snižujeme dopad naší činnosti na životní prostředí. Jen v případě papíru jsou to ročně 743 stromy, které zachráníme a které by byly potřeba pro jejich výrobu,“ popisuje ekologický přínos zavedení digitálních cenovek Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public affairs, a dodává: „Dalším a velmi důležitým aspektem je úspora času našich zaměstnanců. Každý týden přinášíme našim zákazníkům akční nabídku, což znamená změnu cen tisíců produktů. Ceny pak také upravujeme průběžně proto, abychom našim zákazníkům nabízeli neustále ty nejvýhodnější ceny na trhu. Naši zaměstnanci proto aktualizaci cen věnovali na každé prodejně desítky hodin týdně. To s digitálními cenovkami, na nichž se cena nastavuje jednoduše centrálně, odpadá a naši lidé se díky tomu mohou věnovat našim zákazníkům a péči o prodejnu.“

Digitální cenovky ovšem přináší nejen ekologické a časové úspory pro samotný řetězec. Základním benefitem je neustálá možnost rychlé aktualizace ceny, a to nejen na cenovce u samotného produktu, ale v celém systému. To zaručuje, že zákazník má jistotu, že cena, kterou vidí na cenovce u produktu mu bude vždy účtována také na pokladně, čímž se předchází případným sporům při chybám v rámci přeceňování, k nimž přirozeně u papírových cenovek docházelo.

Díky displeji na principu elektronických inkoustových obrazovek, které známe z elektronických čteček, jsou informace pro zákazníka velmi dobře čitelné a přehledné. Na digitální cenovce je navíc možné čitelně zobrazit řadu dalších doplňujících informací, včetně například QR kódu, který zákazníka přesměruje na informace o produktu, a tak dále.

V současné době od konce roku 2024 jsou všechny prodejny BILLA vybaveny digitálními cenovkami a budou jimi vybavovány i všechny nově otevírané prodejny v roce 2025.



TAG
Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - 14. 01. 2025
Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield. Jedná se o nejvyšší počet zn...
Redakce GastroIN - 13. 01. 2025
Salon vín, nejvyšší a největší národní soutěž vín v České republice, oznámil sto nejlépe hodnocených vín pro rok 2025. Tato presti...
Redakce GastroIN - 10. 01. 2025
Rodinný pivovar Bernard v roce 2024 vystavil 419 tisíc hektolitrů piva, nejvíce za 33 let existence. Produkce pivovaru jde proti v...