Dnes je 23. listopad 2024, svátek má Klement
Reklama   •   Koupit reklamu
Úvod Aktuality Česko jak je neznáte! Vytvořit článek
Česko jak je neznáte!
Redakce GastroIN - 15. 05. 2012    0 Líbil se vám tento článek?

15. 5. 2012 - ZLÍN - Pod tímto sloganem realizuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy společnou prezentaci nejzajímavějších turistických cílů a akcí všech moravských krajů, Pardubického kraje a Vysočiny.

„Rozložení návštěvnosti zahraničních turistů v ČR je velmi nerovnoměrné. Převážná část z nich navštěvuje pouze Prahu a její blízké okolí. Chceme být aktivní, proto jsme spojili síly s kolegy v krajích, které leží zcela nebo částečně na území historických zemí Moravy a Slezska. Je to území, ve kterém je například osm z 12 památek UNESCO v ČR. Připravili jsme společnou strategii a nabídku pro marketingové působení v pěti zdrojových trzích – Itálii, Německu, Rakousku, Polsku a Slovensku,“ přibližuje důvody realizace projektu Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Výstupem projektu je soubor nových programů a produktů vycházející ze situační analýzy nejnovějších výzkumů a současných trendů na jednotlivých zdrojových trzích. Pro každý trh jsou navrženy formy distribuce informací k cílovým skupinám a komunikační mix pro jejich podporu prodeje. Programy jsou z velké většiny komponovány jako zážitky poznání něčeho nového, a to jak památek či slavností, tak z velké míry i originální kuchyně šesti východních regionů ČR. V každé zemi (vyjma Itálie) bude ve vybraném městě uspořádán „Festival chutí a zážitků“ nabízející po dobu tří dnů speciality moravské kuchyně. V tomto významně pomáhají zahraniční zastoupení národní agentury CzechTourism, která je partnerem projektu. První gastrofestival proběhne na konci května v Drážďanech, následují polské Katovice, Vídeň a Bratislava.

„Analýza výše uvedených trhů nám mj. ukázala, že řada zahraničních turistů zná velmi dobře Prahu, ale informace o jiných regionech ČR jim mnohdy scházejí. Pro každou zemi jsme připravili specifickou nabídku. Pro italské klienty je plná pohody a relaxace, kulturního a gastronomického poznávání, ale nezapomněli ani na jejich lásku k rychlým kolům a zveme je do Brna či Zlína na motoristické akce. U Poláků akcentujeme jejich vztah k místům spojeným s působením polského papeže Jana Pavla II., reagujeme na rostoucí zájem o cykloturistiku a programy pro rodiny s dětmi. Němcům, kromě gastronomických zážitků a poznávání památek UNESCO, nabídneme produkty zaměřené na zdraví a krásu, kde tradiční lázeňství doplňujeme i o moderní wellness, třeba i ta pivní či vinařská. Rakouským klientům chceme více přiblížit možnosti, které se nabízejí ve speciální lázeňské léčbě, specifických wellness centrech, ale i ve vinařských oblastech Moravy. Slovákům nabízíme mimo jiné příležitosti k realizaci odborných kongresů a konferencí, ale i zážitkové programy pro rodiny s dětmi“, vysvětluje Dana Daňová. Důvodem pro takto připravený projekt byla zejména snaha vytvořit ucelenou, konkurenceschopnou nabídku.

Prostředky k realizaci projektu „Významné turistické akce a cíle východní části České republiky“ byly získány z Integrovaného operačního programu, který spravuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Lídrem projektu je zlínská Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. Partnery pak jsou: Centrála cestovního ruchu Jižní Moravy, Moravskoslezský a Olomoucký kraj, VysočinaTourism a DA Východní Čechy.



Líbil se vám tento článek?

Komentáře
Přidejte váš názor

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Přihlásit se

Výběr článků
Redakce GastroIN - před 20 hodinami
Umíchat koktejl z Martini, rumu či vodky není pro barmany žádný problém. To studenti středních gastronomických škol mají soutěž, k...
Redakce GastroIN - 21. 11. 2024
Pořadatelé prestižní soutěže Vinařství roku dnes oznámili finalisty aktuálního ročníku. V klání, v němž se každoročně uděluje ocen...
Redakce GastroIN - 21. 11. 2024
Poklona krásným moravským tradicím od pražského barmana. Takový je příběh drinku Tradition, aktuálně nejlepšího českého koktejlu z...
Reklama   •   Koupit reklamu